♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

Apa maksud semua ni?

Encik wechat call last weekend. katanya "esok nak jumpa awak". aku cakap "saya malu"
malu sebab haritu. aku dipaksa jugak dan kami deal. masing-masing bawak kawan.

Esoknya aku heret mek malisa. macam biasa dia peneman setia. nama tempat tu aku lupa but somewhere yang ramai orang. nampak macam pesta dan ramai yang aku kenal kat sana.
tetiba dapat call dari mak, disuruh jugak balik sebab ramai sedara kat rumah tok.

aku call encik wechat tanya dia kat mana. katanya on the way dan aku serba salah. risau kalau dia sampai n aku takda. so tukar planning, mintak dia lajak ke rumah aku. terpaksa...
aku tunggu dia tepi jalan. 

on the means time nampak tiga orang lelaki. sorang macam kenal. dua lagi siap berjubah bagai.
aku dah start sembunyi belakang adik. tetiba adik panggil dan dia pandang.
mak aiii, luruh jantung.. muka merah pucat...

sampai rumah aku kenalkan kat semua. ni emak, ni tok, ni bla bla... ni kawan kami(aku)
planning bertukar, dia date dengan family aku. aku senyum je tengok depa. 
tetiba tok mintak depa bermalam kat rumah. aku terdiam.

dengan selamber encik wechat setuju sambil senyum pandang aku. sekali lagi muka merah.
mak mintak aku kemaskan bilik kat rumah tok untuk depa. okay, habis part situ.

esoknya pagi-pagi dia chat aku. katanya nak ajak jalan-jalan.

"Semalam langsung tak sempat sembang dengan awak (aku)" .

aku setuju dan sekali lagi heret mek malisa ke tempat yang sama. 
lepak lepak sambil makan. meja petak, encik wechat bertentang dengan malisa, aku kat tengah-tengah. 

aku malu-malu dan tetiba encik wechat bersuara. malisa ni umur berapa, comel laa..
aku diam sekali lagi, just pandang depa. part ni mula nak feeling-feeling. aku maintain senyum walau dalam hati mula terasa. makin lama makin mesra. cepat-cepat aku bangun dari meja...

mek pangil tapi aku belah macam tu ja. aku dengaq encik wechat cakap, "biaq kat dia"
then aku nampak afiq kat tempat encik wechat. pedulikan je, sebak sangat masa tu. 
tetiba jumpa kawan sekolah lama. borak-borak dengan depa walaupun dalam hati tetap harap dipujuk.

mata langsung tak keluarkan titis-titis. tetiba ternampak bantal biru mix corak putih. Pelik tetiba bantal interframe. apakah? dengar mak panggil "ija bangun, bangun pi kencing dulu"
Ceh, mak kejut adik pi bilik air. Oh men! ternyata aku bermpimpi...Potong!


bangun-bangun chat encik wechat "semalam saya mimpi awak"
dalam hati cakap, kejam gila awak dalam mimpi tu..hukhukhuk SYAITONN! 

  

Tapi fikir-fikir balik, semalam tu afiq ke encik wechat? Confuse nak update status kat FB, so just update  "semalam mimpikan dia"

Ni semua gara-gara afiq gedik jumpa semalam. Sebab tu lah kut afiq sibuk 
dalam mimpi sweet kitorang tu. bwahahaha.... sweet lah sangat. abaikan, adios~
 


THANKS FOR READING !

0 000 orang godek-godek KESAH Eda ::

Post a Comment

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari