♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

Topik : "kahwin muda"

Assalamualaikum


Hot tajuk entry petang ni. Motif nak update pasal "kahwin muda" . Hopefully isi entry tak lemau sudah. Huhuhu... Urm, bagi korang best tak "kahwin muda" ? 

Tengok orang kawen macam best. dan aku tahu memang best. Cecece, bajet macam dah pernah rasa. hehe... Alolooo, sweet kan tengok diorang ? but seriously AKU BELUM READY

Ingat senang kau jah nak jadi binik orang. alalaa, mau berpeluh den dibueknyoo. hahaha...




P/s :gambar sekadar hiasan. Aku google kahwin muda keluar gambar ni. hehehe...

kalau zaman dulu umur duablaih, tigablaih tahun dah kawen. Aku umur baya tu cebok pun tak bersih lagi. orang tengok aku pun tak lalu, selekeh je. hahaha..tapi sekarang trend "kahwin muda" macam 
dah kembali. setuju? tapi taklaa semuda dolu-dolu.


Maksud aku "kahwin muda" tu bukan lah macam gambar atas ni. Advance sangat tu. hahaha... 

Means yang seangkatan dengan aku. Bak kata che yah "awai lagi weyh"

Bagi aku tak awal sangat. depends pada someone tu, samada dah ready atau belum. kan? 
buktinya ada je kengkawan aku yang dah jadi hot mamma even baru setahun jagung. huhuhu...

Pape pun inul bisik kat telinga den tadi , 

 "jangan bersedih jangan berduka, lihat lah goyang inul semoga terhibur... sayaaang....

So yang still single mingle macam aku jangan stress sangat. 


Jodoh tu rahsia ALLAH. Sampai masa sampai jugak turn kita. kau tunggu je... 
Mana tau esok lusa orang datang pinang kau. kan? tak payah nak gelut-gelut. 
"kun faya kun" . kalau DIA cakap "jadi maka jadilah" . wah wah wah...


Semua orang kat dalam muka bumi nie ada jodoh masing-masing yang ALLAH dah tetapkan since hampa semua dok dalam perut lagi. Jodoh itu rahsia-Nya "

Credit from : http://areda91.blogspot.com/2013/01/jodoh-itu-rahsia-allah.html
Untuk rakan-rakan yang kahwin awal.. Alhamdulillah semoga ALLAH berkati kehidupan korang 
suami isteri.. semoga sentiasa bahagia dan dikurniakan anak-anak yang soleh dan solehah.. 

Kepada kawan-kawan yang masih belum bertemu jodoh (macam aku, haha!) kita teruskan hidup 
macam biasa dan teruskan pencarian si dia yang tepat ecehhhh! 
Semoga sampai waktu yang tepat Allah temukan kita dengannya inshaAllah…


Apo kono lah den ni. Sokmo oyak pasaa "jodoh" . gatai ngat aih!
P/s : nogori + ganu + penang

 
THANKS FOR READING !

0 000 orang godek-godek KESAH Eda ::

Post a Comment

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari