♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

Belajar Memahami Lelaki

Assalamualaikum

Perempuan selalu cakap lelaki banyak yang curang. Lelaki pulak cakap perempuan banyak yang curang. Entah, aku taktau mana betul. Urm, aku pernah dengar lelaki curang sebab bosan. Ohh, kalau bosan kena curang eh? Alasan --" Bagi aku isitilah curang tu takkan ada kalau masing-masing belajar untuk setia. Hoho, tiba-tiba macam doktor cinta. ahaks! 

Btw, aku tak sokong mana mana pihak. Just nak share some tips untuk perempuan macam mana nak happy kan pasangan kita tak kisah lah suami, boipren, skandal mahupun anak ikan. Amboi, over! ahaha.. Disebabkan tips ni nampak macam tak berapa nak tersusun aku rasa macam rajin nak list satu persatu biar lebih jelas gituuu. Huhuhu !


1. Jangan reply pendek, lelaki benci perempuan reply pendek.
Erkk, aku rasa tadak lah sampai tahap benci maybe just terasa hati. Yelah kan kalau reply pendek pendek maybe akan buat orang tu rasa kita macam nak taknak je layan. kan? Dan benda tu jugak akan buat dia rasa kau tak happy dan dah bosan dengan dia. 

2. Jadi someone yang talkative, yang ada banyak soalan
Maksudnya kat sini bukan lah cakap tak henti henti tapi tunjukkan yang kau excited bila dengan dia. Biar nampak macam kita ni caring pasal dia. Part ni aku tak risau sebab selalu memang aku yang lebih banyak tanya. ahahaha...

3. Jangan marah tanpa usul periksa.
Betul, lelaki memang tak suka dituduh. Orang tu selalu marah kalau aku tuduh dia yang bukan bukan. Tapi kalau betul pandai pulak tersengih sengih macam wak doyok. Nak bodek aku lettuw. Pang sekali haaa... ahaha... 

4. Bagi lelaki space untuk tidur, game dan kawan.
Lelaki dengan game, tidur dan kawan memang tak dapat dipisahkan. Sometimes boleh bergaduh sebabkan benda benda ni je. So perempuan, try belajar untuk faham dan bagi diorang masa untuk diri sendiri.  Kita faham dia, insyaallah dia akan paham kita jugak. Currently aku pun praktikkan tips ni dan aku rasa berkesan. Yeay! 

5. Inform if busy
Walaupun seharian kita busy atleast try curi masa untuk dia. Sejam sekali bagitau dia yang kita rindu dia ke apa ke. Atleast tadak lah dia fikir yang kita langsung tak fikir pasal dia. Huhuhu... Lelaki ni ego, memang lah nampak macam tak kisah tapi dalaman siapa tau. kan?

--------------------------------------------------------------------------------------------

Okay done! Pape pun aku rasa lelaki kena jugak berikan komitmen yang sama untuk perempuan. Jangan just harapkan perempuan paham lelaki, sekali sekala lelaki pun kena faham perempuan. Orang cakap dalam sesuatu relay ni kena ada sikap 'saling' barulah happily ever after. Hohohoho... Orang kata nah, bukan aku yang kata. ehehehe...


 
THANKS FOR READING !

0 000 orang godek-godek KESAH Eda ::

Post a Comment

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari