♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

'Friends for benefit'

Assalamualaikum

"Aku tak perlukan kawan yang hanya nak berkawan dengan aku bila nak something dari aku "

Friends for benefit, berkawan untung kepentingan. Apa pendapat anda tentang ni? Mungkin ada yang pernah mengalami situasi macam ni. Tapi ada tak yang rasanya terkena batang hidung sendiri? Kalau ada sabar jela ye, nasib kau lah sebab praktikkan culture yang agak teruk bagi aku. Opps! 

Aku cakap berdasarkan pengalaman selama 22 tahun 9 bulan (taknak ngaku 23) pijak bumi ni. Eceh! Bersepah aku jumpa orang jenis camni. Cari bila perlu dan just nak ambil kesempatan. Kalau tak haraam! Tak semua kawan yang ikhlas berkawan dengan kita. Species camni nak je gua lenggek guna motor buruk ayah gua-,-"


Ekceli senang sangat nak detect kawan jenis camni. Contohnya...

Situasi 1

dulu..
tak pernah lepak sesama, makan sekali, duduk semeja dan senang cakap tak pernah geng. 
Nak ajak keluar sama lagi laa haraam.. Sorry, not in the list kau tak setaraf gituu.

tiba-tiba..
Dia : Wey, kau partner dengan sape?
Aku : Takde sesapa lagi. Kenapa?
Dia : Aku nak group dengan kau. Kau tolong aku eh, susah laa tajuk assignment ni.
Aku : Oh okay, meh aku tolong.
Dia : Thanks, petang ni kita pergi library. Aku amek kau.

next week..
Aku : Wey, nak study kat library lagi?
Dia : Sory la tak dapat join. Aku ada hal lain.
Aku : Alaa , jom laa.
Dia : Sory tak jadi.


Situasi 2

dulu..
bila ajak keluar macam macam alasan. Tak larat, ada planning lain, nak dating, bla bla bla... 
Senang cita 24jam nak berkepit dengan BF.

tiba-tiba..
Dia : Wey, jom kita keluar nak?
Aku : Kenapa? mana BF?
Dia : Takda, pergi bla bla bla...
Aku : oh okay, nanti aku amek kat rumah.

next week..
Aku : Wey, jom teman aku nak?
Dia : Sory la tak dapat join. 
Aku : Kenapa? 
Dia : Aku ada date. 

Seyes kecewa ada kawan jenis jelat camni. Kesimpulannya, bila berkawan tu biarlah ikhlas. Bukannya sebab kau nak dapat markah tinggi. Bukan sebab kau bosan or sunyi. Bukan sebab BF/GF kau takde. Jangan jadikan kawan tu macam batu loncatan atau pun bus stop. Dalam hidup ni kita saling memerlukan. Ingat tu! Motif aku nak marah.. hekhekhek >_<

 
P/s : Maaf, hari ni panjang ceghita :D

THANKS FOR READING !

2 comments:

  1. satu dalam sejuta tu eda....
    susah sangat nak cari kawan yang betol-betol kawan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu cik,
      susah nk jumpa yg ada time susah senang.

      Delete

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari