♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

Kecoh Jambatan Kedua Pulau Pinang Runtuh


Semalam 06/06/2013 memang kecoh pasal Jambatan Kedua Pulau Pinang Runtuh . Serius memang turun darah aku bila dapat info dari adik dan sepupu aku . Hari-hari kut aku lalu bawah tu, sebab memang dekat sangat dengan rumah aku . Nak pergi mana-mana memang pilih jalan tu sebab lebih dekat, cepat, lebih shortcut . 


Semalam mujur lagi dapat info awal sebelum aku dan makcik-makcik tu keluar, kalau tak memang best laa tersekat bawah tu kan . Takleh bayang woo kalau aku kat tempat tu . Nauzubillah ! Mohon jauhkan lah benda tu semua. Amin !


Tapi aku tak terkejut sangat kenapa jambatan tu boley runtuh . Memang jalan kat situ nampak bahaya sangat, bukan setakat sempit tapi air selalu naik kalau hujan. Maybe belum kejap lagi tapak dia tu . Yelah kan, dulu tu semua laut tapi ditambun jadi jalan. Ciptaan ALLAH kita takley ubah . ye dak ?


Tambah-tambah pulak situ memang jalan utama , banyak kenderaan berat lalu situ . Lori, bas, kereta, motor, dan kadang-kadang basikal pun ada lalu situ . Pendek kata kecik besar ; tua muda lalu situ . Huhu . Urm, aku yang lalu situ pun kadang-kadang rasa takut dan tak sedap hati . Tambah-tambah kalau jalan jem atau selisih dengan kenderaan besar, bergegar kut rasa jambatan tu . 


Ok, cukup dah story tentang pengalaman aku yang tinggal dekat sekentut je dari situ . Haha , nak jugak tumpang glamour , cannot go kan :D

More info : Lulu Pages  , Erti Kehidupan



THANKS FOR READING !

0 000 orang godek-godek KESAH Eda ::

Post a Comment

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari