♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

Teguran buat fan ' British' trend

“Sesiapa yang menyerupai suatu golongan, maka ia dari golongan tersebut”.
 
Hurm, maaf ye kalau ada yang tak berapa suka dengan entry aku kali ni. This is just an advice, up to you nak terima atau tidak . Peace yaww ! Urm, mesti ramai yang dah tau kan apa tu ' British Trend ' . Okay buat yang tak faham tu sila tengok bawah .

 
Haa, dah faham kan ? Trend t-shirt dan accesories yang berlambangkan bendera British. Benda ni wujud sejak dari tahun lepas rasanya , first time aku ternampak sepasang couple pakai baju masa konvo sem lepas. Time tu agak terkejut jugak laa sebab si awek's tu bertudung . 

Actually benda ni dah lama aku tengok then haritu ternampak sorang mamat ni punya motor, nah penuh dengan sticker bendera ni bertempek-tempek. MasyaAllah! 

Sekadar hiasan 
Maybe bagi certain people benda ni nampak stylish, memang up to date. Tak salah nak rasa hidup bawah jajahan British lagi walaupun Malaysia dah berpuluh tahun merdeka. Tu maknanya depa ni tak lupakan sejarah. Yeah, tepukan gemuruh buat mereka. Hehe.. tapi hampa nampak tak kebenda tengah-tengah tu ?


Tapi kawan-kawan kalau nak berfesyen tu stilll ada batasan jugak. Ye dak? As a Muslim we know what right and wrong kan? Islam tak larang kita berfesyen tapi beringat jugak laa . Bukan nak mengajar atau mengata, sumpah tu bukan niat aku. Bukan, bukan, bukan .. Aku ni pun jahil jugak, takde laa celik sangat bab-bab agama ni. Hahaha.. Tapi tak salah kan kalau kita menegur. Aku taknak bangsa-bangsa lain pandang Islam ni as a joke, faham kan maksud aku ? Okay, dah faham good ! 

Kbye ! Assalamualaikum w.b.t ... Huhuhu *Bajet ustazah*

THANKS FOR READING !

1 comment:

  1. Tak pernah suka Fan British ni, saya bangga menjadi rakyat Malaysia yang ada identiti sendiri.

    ReplyDelete

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari