♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

Perihal hati manusia ♥

Assalamualaikum

Setiap orang ada hati dan perasaan. Sebab tu kita sebagai manusia kena jaga perasaan manusia lain kalau kita pun tak redha hati kita sakit. Tapi ada certain manusia yang mungkin tak ke sekolah. That's why sesuka hati mainkan hati dan perasaan orang. Tetiba aku pulak nak meneran, abaikan. Hehehe... Btw, Tak kiralah lelaki atau perempuan, tua ke muda ke sila kan baca short dialog bawah ni untuk pedoman semua. Eceh! 

P : Cuba bie pecahkan pinggan yang bie pegang tu...
L : Ouh okay...
P : Pecah kan?
L : Ha'ah pecah...
P : Bie mintak maaf dekat pinggan tu cepat...
L : Sorry...
P : Dia bercantum semula tak?
L : Mesti laa tak syg oi..
P : Macam tu laa hati manusia... Sekali pecah, tak mungkin ia akan kembali ke bentuk asal... Jadi jangan laa kita memainkan hati dan perasaan seseorang sesuka hati.. Walaupun dah minta maaf tak mungkin ia akan kembali ke bentuk asal. Ingat tau!


Lidah memang takda tulang tapi lidah dah cukup kuat untuk menyakitkan hati seseorang. 
So, be careful with your words. 

Ini mungkin dapat ubatkan hati korang yang sakit. Eh, jangan pandang lama-lama.  Hehehehe....

 
THANKS FOR READING !

2 comments:

  1. ta boleh pandang lelame gambar tu..kang jelous hub cik...kohkohkohhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. haa, kan dah cakap tengok kejap sudee.. hehe

      Delete

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari