♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

Ukur baju kat badan sendiri tapi biarlah yang nampak cantik jugak.

Assalamualaikum

P/s : Gambar sekadar hiasan, masih dalam mood konvo :D

 

Setiap orang nak kan calon yang terbaik untuk diorang. Tak kira lelaki or perempuan. Betul tak? 
Yes, untuk kali ni aku setuju sebab terkena batang hidung sendiri. Heee... 

Bukan nya memilih sebabnya takda yang perfect melainkan DIA. kan? Macam peribahasa melayu ; 
'ukur baju di badan sendiri'. Yes, it's true dan aku setuju. Takkan lah kalau berbadan chubby macam aku tetiba nak cari baju saiz XS. Sangat tak mungkin, sendat dah macam sarung nangka dibuatnya... Hahaha....


Allah itu adil, dia jadikan kita berpasang-pasang dan pasangan yang dia tetapkan buat kita persis macam kita. Jarang-jarang kita jumpa pak ustaz kahwin dengan penyanyi dangdut. ye dak? kalau ada pun 'kadang-kadang' bak kata Allahyarham P. Ramlee dalam nujum pak belalang. Hehehe...

Tapi ada tapinya... someone yang pernah jahat tak mungkin selamanya jahat dan orang yang baik selamanya terus baik. Bukan senang nak jadi baik tapi tak susah untuk jadi jahat. kan?


Everyone ada hak untuk berubah dan buat pilihan masing-masing. Bagi aku yang pernah buat silap, takkan selama-lamanya aku nak terus ulang kesilapan. kan? Belajar dari kesilapan, belajar dari pengalaman. 


Takkan dulu kecik-kecik berak dalam seluar, kencing tilam sampai ke tua nak macam tu. malu kan.. hahaha.
Macam tu jugak aku, yes aku pernah buat silap masa zaman kejahilan dulu. 
Eceh, bajet macam sekarang dah bijak sangat pulak. kekeke...


Okay lah aku malas nak berkias-kias panjang lebar, biar aku bagi satu ayat yang padat dan ringkas bak sms. kuikuikui, tetiba... Harap-harap terbaik lah :) Ceeewah, ayat geli geleman lah pulak. Ah, pedulikan... Hahaha, padat sampai naik juling korang baca. 


'Maaf awak, saya bukan tak sudi nak terima atau tak suka awak. Saya tak kisah dengan sikap awak tu, bagi saya it was a normal things. dah banyak sangat saya jumpa lelaki macam tu. Cumanya saya tak boleh terima awak lebih dari seorang kawan.Sebabnya saya nak kan someone yang boleh bimbing saya ke arah yang lebih baik. Awak baik, awak sweet, saya tau tu. Urm, maybe awak belum cukup matang untuk fikir yang mana baik dan buruk. Hope awak faham maksud saya. InsyaALLAH kalau betul awak dengan saya, macam mana pun ALLAH akan temukan kita balik. Harap awak jumpa orang yang boleh buat macam yang awak nak dan saya jumpa dengan orang yang saya nak'


Hehe, adios amigos.. 
 
THANKS FOR READING !

0 000 orang godek-godek KESAH Eda ::

Post a Comment

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari