♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

Macam tak layan je raya tahun ni .


http://www.duniakhayalan.com/2009/10/gambar-keindahan-syawal-untuk.html
 
Hurm, lagu raya dah start pasang kat office ni. Abang-abang dan kakak-kakak aku ni kemain semangat lagi kan nak raya. Aku kat dalam bilik ni pulak yang sayu, bajet dah macam di perantauan padahal hari-hari jumpa family. kuikukui ... 

Amboi, baru tigabelas hari puasa pakat kalut dah nak raya. Tulaa orang kita kan.. Sama laa macam aku tahun-tahun lepas tapi tah laa tahun ni gua rasa mood raya dah tak berapa nak layan sangat. Bagi aku tahun ni macam ada yang tak best, nak sambut pun mood tinggal suam-suam kuku je.

Semalam tengok berita kat tivi depa duk tayang orang ramai dah start sibuk beli pastu belah untuk raya. Aku ni satu apa pun tak beli lagi, just gelak sorang-sorang and buat relaks. Memang terasa tahun ni lain sangat, tak se'excited' macam kecik-kecik.

Dulu kalau sebut raya je aku lah yang paling tak senang duduk, tidur pun tak nyenyak.
Main mercun boom bang, boom bang. Kalau beli baju raya berkali-kali try sampai naik basi baju tu sementara nak tunggu raya. Hahaha...

 
Serius, aku dah tak rasa macam dulu. Kenapakah? Urm, aku punya sebab tertentu ... 

Sebab pertama, tahun ni aku kembali beraya sebagai seorang yang single-mingle after four years with him . Kalau tahun sebelum ni aku dah sibuk janji nak pakai baju sama kaler dengan dia. Katanya nak sedondon sebab tak dapat celebrate sama-sama, 
maklum jelaa sorang utara 
sorang timur. Konon laa kan ...

Sebab kedua, tahun ni pertama kali aku beraya sebagai seorang yang bekerjaya. Wah, bekerjaya uolls... Hahaha, APTB ! Yelah dah takde sponser mak pak lagi, tapi aku yang kena sponser depa. So disebabkan bajet sendiri tu yang buat aku agak perlahan disitu nak keluar kan duit dari poket. 

Aaarh, kalau fikir nak guna duet untuk raya ni memang aku rasa nak jadi invisible kejap.. 
Boley macam tu? Hahaha..
 
Adik-adik dah start chopp-chopp benda yang diorang nak tahun ni, melawan tokei depa ni.Hehe, duit raya memang dah sah-sah nak kena hulur, then takkan taknak beli barang-barang untuk raya, duit raya untuk sepupu sepapat dan so on.. Walaupun dalam senarai tak sampai satu page tapi amaun tu penting, keching, keching $____$

Hurm, sebab ketiga pulak melibatkan sedara mara yang dah tak berapa nak ngam macam dulu. Serius aku rindu time kecik-kecik dulu, buat group raya sama-sama, pergi raya sama-sama, lepak sama-sama, kira duit raya sama-sama. Kalau boleh semua dah planning awal-awal sebelum raya.


Ni semua gara-gara egois dan salah faham antara manusia yang tak profesional. Entah laa nak story pun tak sedap, bikin mood hilang je. Kalau boley taknak langsung hadap raya tahun ni, bukan dendam tapi tak suka nak tengok gelagat masing-masing yang egois. Takpe lah part aku dah settle, just move on and see what's next. *Be profesional like mom*

... and the last reason ofkos sebabkan keadaan cousin aku yang still tak celik . Takkan dia tengah lawan sakit kat wad kitorang kat sini nak bersuka-suki even aku tau aku takkan sehappy sebelum ni pun. Malam sabtu haritu berbuka reramai pun terasa lain tapi aku taktau laa camane diorang yang lain-lain tu. 

Sebut pasal cousin aku tu, alhamdulillah sempat lagi melawat dia hari sabtu dan ahad baru ni. Demam-demam pun aku paksakan jugak diri untuk tengok dia. Sakit aku tu sikit je, dia lagi sakit kat wad tu. Ye dak? Merempit jugak aku dua hari tu pergi hospital. 

*nanti eda uploadkan pic terbaru dia*
Dah ada perkembangan, insyaALLAH dua tiga hari lagi maybe akan transfer ke 
wad biasa even mata still tak celik. Dia cuma mampu gerak kadang-kadang macam tau 
dan paham kitorang datang. 

Sedih sangat bila fikirkan orang yang dulu aku nampak lalu-lalang tepi rumah, gurau-gurau, paku-memaku dengan aku hari-hari tetiba duduk diam atas katil hospital. Terbayang lagi last sembang dengan dia that day aku buat muka gegeh plus sengal, dia gelak je. Hurm, rindunya ya ALLAH. 

Ijam, hang kena bangun tau, bangun demi mak and adik-adik hang...

Atotoi, nak bergenang dah ayaq mata ni aih...k laah stop sampai sini before melimpah ruah. 

THANKS FOR READING !

0 000 orang godek-godek KESAH Eda ::

Post a Comment

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari