♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

Perfect Match

Last night aku tak boleh tidur then layan je laa tv. Masa tengah tukar-tukar channel aku terjumpa pulak rancangan Perfect Match kat NTV7. Hampa pernah tengok tak? Mesti pernah kan. Actually ni bukan first time aku tengok reality show yang popular kat China tu tapi serius aku suka sangat tengok show ni.


Macam best je kan kalau kat Malaysia pun ada buat rancangan macam tu. Rasanya macam aku pun nak join, takde laa susah-susah nak cari pasangan. Ye dak? Hehe, gatai!  Tapi kat China rancangan ni dibuat khas untuk depa-depa yang takde masa nak cari jodoh. Kebanyakan yang join program ni semua yang berkelulusan tinggi dan bekerjaya.


Aku rasa program macam ni patut dibuat kat Malaysia jugak sebabnya negara kita pun dah makin maju, banyak perempuan dan lelaki yang membujang walaupun umur dah makin bertambah. Asyik sibuk dengan kerja, langsung tak fikir tentang benda lain. Bila ditanya kenapa tak kahwin? Takde masa nak fikir, belum jumpa calon yang sesuai and many more. Huhu...


Yes, sebagai orang Islam kita percaya jodoh tu ditangan tuhan, lambat atau cepat hanya DIA yang tahu. Tapi kita tetap kena berusaha, berdoa then baru tawakal. Sama macam kita nak belajar jugak, lepas study hard, kita berdoa dan kita tawakal je tunggu keputusan exam. Kan?

Bak kata Pak Ngah kat aku haritu , kita reja, reja jugak tapi hidup tak bermakna kalau kita takdak pasangan hidup, kita tak dapat pahala sunat woo . Hahaha, nasihat seorang abang buat adik dia yang last day kerja kat situ. *reja itu kerja nah, bahasa utara*

Psst, psst mai sini nak bisik satabang, saya sebenaqnya tengah adjust mad
Menyesal haritu tak mengaku je kat Pak Ngah, mana la tau kalau dia boleh jadi orang tengah . lalala~ 
Ada hati jugak nak ambil kesempatan. Dush!

Tetiba rasa nak tulis surat kat PM nak mintak dia buat peruntukan untuk program macam ni jugak. Hahaha, sekurangnya boleh jugak kurangkan kadar andartu dan bujang terlajak kat negara ni. Lagipun kahwin tu sunat kan, dapat jugak pahala sebab tolong orang bina masjid. Wuuuwuuu…

kenangan berinai :D

Aku yang tak sabar menanti. Pui!

Setuju? Mungkinkah kita tersenarai dalam kadar yang disebutkan tadi? Hehehe..
*termenung pandang ceiling rumah sambil fikir sape laa perfect match aku ya?*

THANKS FOR READING !

0 000 orang godek-godek KESAH Eda ::

Post a Comment

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari