♥ FIKIR YANG BAIK-BAIK , CAKAP YANG BAIK-BAIK , SANGKA YANG BAIK-BAIK . INSYAALLAH DAPAT YANG BAIK-BAIK ♥

Pengikut Setia

Tinggal jejak anda untuk digodek semula ~

Kami K.A.W.A.N Part 1


  
Holaa, holaa , holaa ! Ceewah mentang-mentang baru lepas lunch, kemaen semangat lagi 
si DEBAB ni nak menghupdate . Ngeee :D
 
' Kami KAWAN ! '
Actually tajuk entry tak laa berapa nak kena sangat dengan story kali ni . Tapi ikut suka lah kan, gua punya blog, gua punya suka laa kan ! Aiyooo, angkuh bangeet kau ni .. Hehe , gurau-gurau .
 
Hampa penah duduk asrama dak ?? Tak kisah la setahun dua pun confirm ada kenangan kan?
 
First time aku masuk asrama time dekat sekolah Raja Tun Uda form 1 sampai form 2 je sebab aku appendix. Homesick kut time mula-mula masuk tu, menangis-nangis teringat rumah. Balek pada cuti je mula laa start balek penyakit sawan aku tu. Sampaikan kakak-kakak senior pun da taktau macam mana nak pujuk . Junior yang baru masuk pun pelik tengok aku . Hahaha , malu kut!
 
Tapi bila dah start rapat dengan memembe mula laa pakat-pakat naik tocang . Warden and penyelia memang aim gila group kami time tu. Pantang tersilap sikit, memang best laa kena hadap depa . lalalala~ 
Pengalaman tak payah cakap laa, belambak-lambak baq hang! Maklum laa time tu tengah jahat-jahat lagi. 
Eh, lani tak jahat ke ? Tolong sikit, aku dah baik ok . Perasan !
 
Actually warden dan penyelia tu ada nama gelaran yang kami letak. Warden tu kami panggil 'Linda Bulu' sebab kan dia ada 8 taik lalat kat muka dan yang paling besar tu ada bulu. *Sempat lagi kira! Hahaha .
 
'Chipsmore' pulak gelaran untuk penyelia sebab dia pun ada taik lalat yang besar kat tepi mata dia . tapi kan, kan dia comel, comel sangat-sangat ! Macam teddy bear :))) Takleh lupa si 'Pingu' terpeluk dia masa kami main-main dalam dorm . Boley pulak kawan aku tu tanya, kenapa membe kami besar sangat, yela kan sebab kami semua kecik-kecik je masa tu. Hahaha, kejam hang pingu !
 
Paling takleh lupa pengalaman aku teraba abang penghantaq makanan kat Dewan Makan. Time tu orang lain tengah  kelam kabut nak mandi tapi aku and kawan-kawan sibuk duk main tutup-tutup mata. Time tu aku yang jadi, so memang best la cari-cari, raba-raba, teraba la pulak tangan abang tu yang agak berbulu . Eeeuw ! Gila teruk aku kena bahan masa tu sampaikan tiap kali 
jumpa abang tu aku malu-malu . Kesian kan? Hahaha .
 
Walaupun kami ni 'Nasty Girls',  kami pernah buat amal untuk selamatkan sekor lembu yang nak beranak. Hostel kami memang strategik, besa la 'Bandar terancang' kan, dah macam dekat New Zealand, lembu disana-sini ditengah-tengah kesibukan Kota Metropolitan . Tudiaaa ! Kesian kut tengok lembu tu, dah la saket nak beranak kaki pulak tersimpul dengan tali . Menjerit-jerit dia sepanjang malam. Jenuh jugak laa kami-kami ni berusaha selamatkan dia. Start pada hari tu kami pun berkenalan dengan tuan lembu tu, hensem kut, Syahdamer nama dia . Berebut-rebut dak-dak hostel nak ngorat si tuan lembu tu . Hahaha, gatai !
 
:: TO BE CONTINUED ::

THANKS FOR READING !

0 000 orang godek-godek KESAH Eda ::

Post a Comment

Leave comment yaww . . terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright@juearel.blogspot.com/Hak Milik Kekal Junaida Johari